Seneste

Cloud bliver drivkraften i Xbox One

1090

30-05-2013 00:57

Microsoft har siden afsløringen af Xbox One været meget fokuseret på hele cloud-teknologien bag maskinen, og nu er der kommet nye detaljer ud omkring, hvordan Microsoft helt konkret har i sinde at udnytte de muligheder cloud giver. Den store serverpark til Xbox Live skal være med til at understøtte den enkelte maskine i hele netværket.

Det er Jeff Henshaw fra Microsoft, der i et nyt interview fortæller dette. Ifølge Henshaw sker opbygningen således, at en enkelt maskine principielt kan firdoble sin ydeevne ved at være tilkoblet netværket. Henshaw mener, at dette vil give udviklerne uanede muligheder for at opskalere deres spil når de skal udvikle dem til Xbox One.

Imens Henshaw og Microsot er meget begejstret for løsningen, så har udmeldingen mødt en del skepsis enkelte steder i spilundstrien. Flere spilmedier mener således, at begrænset båndbredde meget vel kan sætte en stopper for Microsofts ambitiøse cloud-opbygning, hvilket vil resultere i forsinkelser mv..