Seneste

CoD udviklere foklarer de 720p

1255

05-11-2013 11:23

Der har været meget snak om Call of Duty: Ghosts den sidste måneds tid, nærmere sagt har det drejet sig om den opløsning spillet vises i, henholdsvis 1080p på PS4 og kun 720p på XBOX One. Nu har udviklerne, Infinity Ward, forklaret overfor Eurogamer hvorfor der egentlig er en forskel.



It’s very possible we can get it to native 1080p [resolution]. I mean I’ve seen it working at 1080p native,” Rubin said. “It’s just we couldn’t get the frame rate in the neighborhood we wanted it to be. And it wasn’t a lack of effort. It wasn’t that it was like last minute. We had the theoretical hardware for a long time. That’s the thing you get pretty quickly and that doesn’t change dramatically. ”



Problemet kan derfor overordnet koges ned til, at udviklerne har sigtet efter at få spillet til at køre med en framerate på 60. Det har i sidste ende ikke kunnet lade sig gøre på Microsofts konsol inden for den tidsramme, de havde, og derfor valgte de at lægge ressourcer og fokus som de gjorde. Det har i højere grad haft noget at gøre med konsollens styresystem, end dens hardware.



Udviklerne vil dog ikke afvise, at deres spil sagtens vil kunne køre fuld HD på XBOX One fremover. Forskellen i opløsning skal derfor ikke tolkes som et endeligt bevis på den ene konsols overlegenhed, men som en ingeniør-mæssig beslutning, der i sidste ende skal få spillet til at se ud og føles bedst mulig for spilleren på de individuelle systemer.


Infinity Ward regner på trods af mediestormen ikke med, at opløsningsforskellen vil kunne opfattes af den gennemsnitslige spiller.