Seneste

E3: Miyamoto afslører to nye spil

905

11-06-2014 19:23

Til Nintendos lille post E3-event, kaldet Treehouse Live, kunne selveste Miyamoto fremvise to små projekter han arbejder med. Disse to spil, er hver især, forsøg på at skabe et anderledes syn, på klassiske spilgenrer. Spillene er Project Giant Robots og Project Guard, som fremvistes med en længere gennemgang af spillenes koncepter.


Project Giant Robots er et spil, hvor man styrer en kæmpe robot, der skal bryde med en eller flere andre robotter, inde blandt en storbys skyskrabere og hvad der til hører. Ved at bruge Wii U paddens motion controls skal man styre robotten, således at den får nedlagt modstanderen, samtidigt med at man skal holde balancen. Gamepaddens skærm viser, hvad man kan se fra cockpittet, imens at fjernsynet viser brydekampen udefra. Vinderen er naturligvis, den der først får nedlagt sin modstander. Vinder man, går man videre til næste runde. 


Project Guard er et Tower Defense-spil. Men, hvor normale Tower Defense spil, handler om, at man skal bygge flere og flere tårne, der automatisk skyder, så skal man selv stå for skydningen denne gang. 


Spillet er opsat således, at man, inden banen starter, skal opsætte 12 kameraer i banen. Disse kameraer skal sættes, således at man kan se så meget af banen som muligt. Når spillet så går i gang, har man på sit TV vist samtlige 12 kameraers skærme. Ud fra disse 12 skærme, skal man så holde øje med de onde robotter, der søger at komme ind mod centrum af banen og ødelægge maskineriet. Det er altså ens opgave, at holde disse robotter ude, ved hjælp af de tolv skærme. Når man ser en robot, skal man altså hurtigt skifte til den skærm robotten er på, og få skudt den med en laserstråle. Efterhånden som tiden går, kommer der naturligvis flere robotter og robotter med forskellige egenskaber. Der er f.eks. robotter, der kan midlertidigt sætte kameraer ud af spil. Det handler altså derfor om, både at have øje på hvilke robotter der er nærmest midten, men samtidigt også hvilke robotter der er på banen. 


Wii U gamepaddens skærm bruges til, at have en radar, der viser robottens ønskede gangmønster og position. Og på den måde kan man også planlægge sig lidt ud af, hvilke robotter der skal skydes. 


Der er ikke nævnt nogen udgivelsesdato til disse to spil, ligesom Miyamoto understregede at det er tidlige versioner og at de faktisk har nyere versioner, liggende på kontoret i Japan. Så de vil altså ikke se helt sådan ud, når det er færdige spil.

-