Seneste

In-App Purchases mindst populær indtjeningsmodel

1282

11-04-2016 13:26

En brugerundersøgelse foretaget af Unity viser at In-App purchases er den mindst populære mobile forretningsmodel blandt spillere. Selv premium-modellen er mere populær, mens video reklamering er den mest populære.



Brugerne blev spurgt om hvilken indtjeningsmetode, som de foretrak og til de spørgsmål svarede 54% at de foretrak belønnede videoreklamer, hvor brugere får en belønning for at se en videoreklame færdig i app’en. Yderligere svarede 17% at de foretrak interstitielle video reklamer, som oftest popper før eller efter brug af visse funktioner i app’en. Det betyder at hele 71% foretrækker video-relaterede reklamer i deres apps.



18% af brugerne svarede at de foretrækker at betale for deres apps, så de låser op for alting på én gang og ikke ser reklamer overhovedet, mens kun 11% foretrækker de regulære in-app purchases, som ellers er kutyme indenfor free-to-play spil i de sidste mange år.